تابلو برق صنعتی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

این ماده در ناحیه مورد نظر اکسیژن آزاد می کند. آزاد شدن اکسیژن موجب ایجاد کف می شود که سلول های مرده پوست را پاکسازی می کند. این کف کردن نشانه از بین رفتن باکتری ها می باشد.

استفاده از خاصیت ضدعفونی کنندگی در مراکز درمانی

حداقل برای یک قرن است که به طور گسترده مراکز پزشکی و درمانی از آب اکسیژنه استفاده می کنند. در حال حاضر دیگر برای ضدعفونی کردن زخم ها از آب اکسیژنه استفاده نمی شود بلکه برای ضدعفونی کردن تجهیزات پزشکی بیشتر کاربرد دارد و به عنوان یک پاک کننده چندمنظوره استفاده می شود. این محصول نسبت به دیگر پاک کننده های شیمیایی ایمن تر است.

آب اکسیژنه یا پراکسید هیدروژن ترکیبی شیمیایی با فرمول H2O2 است. این ترکیب در شکل خالص، خود مایعی به رنگ‌ آبی بسیار کمرنگ است که کمی ویسکوزتر از آب است. این ماده به عنوان اکسید کننده، ماده سفید کننده و ضد عفونی کننده استفاده می شود. پراکسید هیدروژن غلیظ یک نوع اکسیژن واکنش پذیر است و به عنوان نیروی محرکه در موشک سازی استفاده می شود. شیمی این ترکیب تحت تأثیر ماهیت پیوند پراکسید ناپایدار آن قرار دارد.

این ترکیب فقط با داشتن یک مولکول اکسیژن اضافی از آب متفاوت است. اما این مولکول اضافی آن را به یک اکسید کننده قدرتمند تبدیل می کند. به همین دلیل پراکسید هیدروژن یک ترکیب پاک کننده همه کاره است و البته به همین دلیل شما باید با احتیاط از آن برای افراد و حیوانات خانگی استفاده کنید.

مزایای هیدروژن پراکسید یا همان آب اکسیژنه

هیدروژن پراکسید دارای ویژگی های ارزشمند و خواص قابل توجهی است که به آنها اشاره خواهیم کرد:

اثربخشی در کل محدوده pH

پتانسیل بالای اکسیداتیو

محصولات جانبی آن باعث آلودگی نمی شوند

سهولت استفاده (مایع)

ساختار آب اکسیژنه

پراکسید هیدروژن (H2O2) یک مولکول غیر مسطح با تقارن C2 (پیچ خورده) است که اولین بار توسط Paul-Antoine Giguère در سال ۱۹۵۰ با استفاده از طیف سنجی مادون قرمز نشان داده شد. اگرچه پیوند O − O یک پیوند منفرد است، اما مولکول دارای یک مانع چرخشی نسبتاً بالا (۴۵/۲۹ کیلوژول در مول) است. تقریباً ۱۰۰ درجه زاویه دو طرفه بین دو پیوند O-H باعث کایرال شدن مولکول می شود. H2O2 کوچکترین و ساده ترین مولکولی است که انانتیومری را به نمایش می گذارد.

ساختارهای مولکولی H2O2 در حالت گازی و بلوری به طور قابل توجهی متفاوت است. این تفاوت به اثرات پیوند هیدروژن نسبت داده می شود که در حالت گازی وجود ندارد.

  • ۰۰/۱۲/۲۲
  • ماکان غیوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی