تابلو برق صنعتی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

همان طور که میدانید، ترمز الکتروموتور دارای انواع مختلفی میباشد که هر کدام با توجه به ویژگی منحصر به فرد خود برای مصارف مختلف صنعتی جهت توقف کامل موتور مورد استفاده قرار میگیرند. هر ترمز الکتروموتور با توجه به دو مشخصه موجود در موتورهای الکتریکی، انتخاب شده و به کار گرفته میشود. نوع موتور و همچنین حساسیت عملکردشان همان ملاک هایی است که باعث تولید و عرضه انواع ترمز الکتروموتور در بازار جهانی شده است. شناسایی و تشخیص اینکه کدام ترمز الکتروموتور در کدام قسمت باید مورد استفاده قرار گیرد، توسط متخصص و کارشناس دستگاه های خط تولید انتخاب میشود تا علاوه بر رفع نیاز از وقوع خسارات احتمالی جلوگیری شود.

نمایندگی فروش و تعمیرات ترمز الکتروموتور  با استفاده و بهره گیری از بهترین برندها، همیشه در عرصه تولید و پخش انواع ترمز الکتروموتور یکه تاز بوده و از بهترین ها در حوزه خود به حساب می‌آید. از جمله برندهایی که این مرکز  به مشتریان و بازار جهانی عرضه میکند میتوان به sew , binder , keb , lenze , bauer , intorq , flender و demag اشاره کرد. کیفیت و ایمنی در ترمزهای الکتروموتور شوخی بردار نیستند؛ از این رو صنعت ترمز بستری امن در جهت تامین کالاهای مورد مصرف صنایع و مشتریان خود فراهم کرده است. در فروشگاه ما کیفیت و در عین حال انصاف در قبال مشتری حرف اول را میزند.

ترمز مکانیکی

این دسته از موتور ها به صورت الکترو مکانیکی عمل می نماید ، در طراحی این ترمز از دو دیسک که یکی ثابت و دیگری متصل به شفت اصلی الکتروموتور است استفاده می شود .

دیسک های استفاده شده در این نوع ترمز به وسیله لنت و فنر به هم محکم چسبیده اند که در لحظه وصل جریان به موتور توسط یک آهن ربای سیم پیچی که به طور موازی با مدار استاتور قرار دارد این اتصال گسسته و باعث آزاد شدن شفت روتور می گردد.

موارد استفاده از این نوع ترمز در آسانسور ها، بالابر های نفربر و کلیه دستگاه هایی می باشد که نیاز به توقف در زیر بار دارند.

ترمز به وسیله اینورتر یا درایو موتور

ترمزها به وسیله اینورتر مطمئن ترین و استاندارد ترین نوع ترمز در بین ترمز های لحظه ای در الکتروموتورها می باشند.

در سیستم های صنعتی گاهی دستگاه هایی مورد استفاده قرار می گیرد که باعث راه اندازی پله ای موتور می گردد. این دستگاه ها مجهز به میکروپروسسور هایی در سیستم خود می باشند که برنامه پذیر هستند و توسط کاربر پارامتر ها ، تنظیم و اعمال می گردد.

ترمز الکتروموتور جریان معکوس

اگر کمی دقت کنید، از نام این نوع ترمز الکتروموتور میتوان به چگونگی عملکرد و کارایی آن پی برد. ترمز الکتروموتور جریان معکوس، با معکوس(برعکس کردن) جریان و در نتیجه چرخش موتور ر خلاف جهت، یاعث ایست و توقف در موتورهای الکتریکی میشود. این گردش در خلاف جهت و عوض شدن جهت جریان در لحظه ای کوتاه رخ میدهد. همچنین از این الگو و عملیات ترمز گیری در موتورهای الکتریکی سه فاز استفاده میشود. در این نوع ترمز الکتروموتور برای تغییر جهت  حرکت باید جای دو فاز با یکدیگر عوض شود و حتما باید توسط سیستم قطع برق تایمری قبل از معکوس شدن حرکت الکتروموتور جریان برق قطع شود.

https://industrial-switchboards.blog.ir/1400/12/22/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9

اطلاعاتی که به شما عزیزان و مخاطبان گرامی در زمینه ترمز الکتروموتور و چگونگی کارکرد آن به شما داده شد، تنها گوشه ای از مطالبی است که میتوانید در ارتباط با چگونگی خرید ترمز الکتروموتور بدانید این مرکز قصد دارد تا شما را کاملا با این حوزه آشنا کند و پس از این که آگاهی لازم را در زمینه ترمزهای الکتروموتور کسب کردید، اقدام به تهیه آن کنید. یادتان نرود که کیفیت و ایمنی در این ضمینه از مهم ترین عوامل در تصمیم گیری شما برای خرید است. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به دیگر مقالات ما مراجعه کنید.

عملکرد این نوع ترمز ها به این صورت است که با تغییر در جهت گردش جریان عمل میکند به این صورت که در موتورهای سه فاز با تعویض جای دو فاز و در موتورهای تک فاز با تعویض یکی از دو سر سیم پیچ اصلی یا موقت صورت میگیرد. عملکرد این نوع ترمز ها با قطع موتور باعث میشود فورا کنتاتور با مدار جهت مخالف وارد مدار میشود و یک نیرویی در جهت مخالف گردش موتور اعمال شود  و باعت توقف روتور شود.

در صورتی که مدت زمان وارد شدن نیروی عکس بیشتر از لحظه ایست شود الکتروموتور شروع  به چرخش به جهت عکس میکند.

  • ۰۰/۱۲/۲۲
  • ماکان غیوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی