تابلو برق صنعتی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

قبل از استفاده از پیچ MDF باید ضخامت و طول آن را متناسب با میزان استحکام و مقاومت، ضخامت و سختی چوب انتخاب نماییم زیرا زمانی که پیچ وارد چوب MDF می شود، شیارهای پیچ برای وارد شدن و قرارگیری داخل ام دی اف، فیبرهای به هم فشرده را از هم می شکافد که اگر پیچ قطر زیادی نسبت به چوب داشته باشد به بافت فیبری فشار وارد می کند و باعث از هم گسیختگی آن می شود و در نهایت چوب دچار صدمه می شود و پیچ ها استقامت خود را از دست می دهند.

برای جلوگیری از صدمه و آسیب دیدن MDF توسط پیچ بهتر است در ابتدا با استفاده از دریلی که حرارت کمی ایجاد کند و قطر کمتری از پیچ داشته باشد داخل چوب یک حفره ایجاد نمایید و سپس با استفاده از پیچ گوشتی برقی پیچ را داخل حفره قرار دهید و آن را در سر جای خود ثابت نگه دارید.

اما اگر حرفه ی شما نصب و اجرای وسایل چوبی و MDF است به شما توصیه می کنیم برای نصب و وصل کردن قطعات MDF با استفاده از پیچ های ام دی اف به یک دیگر از دریل های شارژی استفاده نمایید زیرا این وسیله همزمان با ایجاد حفره داخل ام دی اف پیچ ها را نیز به درستی جای گذاری می کند و هیچ آسیبی به بافت ام دی اف وارد نخواهد کرد.

نکات خرید و نصب پیچ ام دی اف

اولین نکته ای که لازم است بدانید این است که برای بستن پایه کابینت یا لولا کابینت از پیچ 1.6 سانتی متری ام دی اف استفاده می شود.

دومین مورد این است که برای دوبل کردن صفحات ام دی اف MDF از پیچ 2.8 سانتی متری ام دی اف استفاده می شود.

برای کلاف کردن یونیت از پیچ 4 یا 5 سانتی متری استفاده می شود.

نکته ی آخر اینکه برای بستن پیچ ها باید از مته 3 یا 3.5 میلی متری استفاده کنید.

راجع به جنس پیچ ام دی اف باید بدانید که از آلیاژ کربن استیل که ترکیبی از کربن، آهن و برخی از فلزات مقاوم ساخته شده که به همین دلیل مقاومت بیشتری در زنگ زدگی دارا است.

ویژگی ظاهری پیچ های ام دی اف

پیچ ها با توجه به کاربردی که دارند در اشکال مختلف و با ویژگی های متفاوتی ساخته می شوند. پیچ ام دی اف نیز دارای خصوصیات ظاهری منحصر به فردی است که آن را برای اتصال چوب های Mdf مناسب کرده است. این پیچ ها چهارسو هستند، دارای ساق های بلند و کشیده ای هستند و پیچ خوردگی های نسبتا عمیقی (رزوه) بر رویشان می باشد. پیچ های ام دی اف وزن کمی دارند و از انعطاف پذیری بسیار بالایی نیز برخوردار می باشند به همین دلیل خیلی سریع نیز دچار آسیب می شوند.

رزوه های پیچ های mdf مناسب با طول بیشتر طراحی و ماشین کاری می شوند تا ضمن پیشروی آسان، مقاومت بیشتری داشته باشند. این پیچ ها معمولاً دارای پوششی به رنگ سیاه هستند.

جنس پیچ چوب

پیچ‌های موجود در بازار معمولاً از جنس فولاد، استنلس استیل، برنج، آلومینیوم، برنز و … هستند. پیچ فولاد مفیدترین و بهترین پیچ برای نجاری و ساخت پروژه‌های خویش ساز هستند. آن‌ها قوی، مقرون به صرفه، در دسترس و در اندازه‌های مختلف موجود است.

پیچ های MDF با کیفیت موجود در بازار از آلیاژ کربن استیل تولید شده و به همین خاطر دچار زنگ زدی نمی شوند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، شما عزیزان اگر تجربه ای راجع به استفاده از پیچ ام دی اف MDF داشته اید، دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

  • ۰۰/۱۲/۲۲
  • ماکان غیوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی