تابلو برق صنعتی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

همان طور که از نام این سیستم قفسه بندی مشخص است، ردیف های آن قابلیت جا به جایی داشته و راهرو دسترسی به کالا و مواد چیدمان شده در قفسه ها با امکان جا به جایی ردیف ها به یک راهرو کاهش پیدا می کند. برای پیاده سازی و اجرای قفسه بندی متحرک، مجموعه ای از پالت های متصل شده به قاب محکم و مقاوم، بر روی شاسی متحرک نصب میشوند. نیروی لازم جهت جا به جایی ردیف ها برای ایجاد راهرو و فضای تردد در میان آنها توسط فرمان و دنده زنجیر تامین می گردد. پیاده سازی و اجرای این سیستم قفسه بندی در نهایت باعث میشود تا تنها یا راهرو در انبار وجود داشته و فضای کاربردی برای ذخیره سازی کالاها تا 200 درصد نسبت به قفسه های ثابت افزایش پیدا کند. از رایج ترین انواع قفسه بندی پویا یا متحرک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قفسه بندی خود جریان
  • قفسه بندی خود برگشت
  • قفسه بندی بایگانی متحرک
  • قفسه بندی خود تغذیه

مزایای استفاده از قفسه بایگانی ریلی مکانیکی

استفاده حداکثری از حداقل فضا

امنیت بیشتر نسبت به قفسه بایگانی ثابت به دلیل جمع شدن و قفل شدن تمام کابین های قفسه ریلی

کاهش زمان جست و جو اسناد و کالا در قفسه بایگانی ریلی

محفوظ بودن اسناد و جلوگیری از نشستن گرد و غبار و سایر آلودگی ها ( باعث کاهش آلودگی های محیطی بر روی اسناد نیز می‌گردد)

متداول ترین سیستم بایگانی

قابل استفاده در فضای تنگ راهروها و شکستگی های دیوار, حذف راهروهای اضافی و افزایش فضای مفید

امکان ترکیب آن با انواع سیستم‌های قفسه بندی دیگر

دارای اسکلت فلزی برای دوام و استحکام بالای  سیستم های بایگانی

انواع قفسه بندی متحرک

از رایج ترین انواع قفسه های متحرک که دارای کاربردهای گوناگونی می باشند می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

قفسه ریلی مکانیکی

قفسه ریلی مکانیکی از نمونه تجهیزات بسیار کاربردی در محیط های اداری و سازمان ها می باشد که راهروهای اضافه بین ردیف های قفسه ها حذف شده و به همین دلیل راندمان و بهره وری محیط انبار را چند برابر افزایش می دهند. از مهم ترین دلایل برای استفاده از کمد ریلی مکانیکی می توان به ظرفیت بسیار بالا، چیدمان و نظم و دسترسی بهتر و راحت تر به اسناد و اقلام قرار گرفته در هر ردیف و همچنین مقاومت بالا در برابر وزن و ضربه اشاره نمود. این قفسه ها بر اساس نیاز مشتری طراحی و تولید شده و در برخی از آنها ارتفاع طبقات قابل تنظیم می باشد.

از جمله تجهیزات و قطعات به کار رفته در قفسه های ریلی مکانیکی می توان به گیربکس، شاسی، فرمان و زنجیر و همچنین چرخ دنده و کاورهای فلزی اشاره نمود که باعث میشوند تا جا به جایی ردیف ها نیاز به نیروی کمی داشته و توسط اپراتور انسانی قابل انجام باشد.

قفسه ریلی متحرک چند منظوره

نوع دیگری از قفسه های متحرک که بیشتر برای فروشگاه ها و مغازه ها می توان از آنها استفاده نمود، قفسه ریلی متحرک چند منظوره می باشد. همان طور که از نام این نوع قفسه مشخص است، کالاها و اقلام قابل چیدمان در ردیف ها و طبقات مختلف آن می توانند از نظر اندازه و ابعاد و وزن با هم متفاوت باشند. به عنوان مثال، در کمد ریلی متحرک چند منظوره می توان لباس، کیف و کفش و وسایل بزرگ و کوچک را در ردیف های مختلف قرار داد. علاوه بر انبار فروشگاه ها و مغازه ها، همچنین می توان از این قفسه ها در ادارات و سازمان ها و بخش های بایگانی نیز استفاده نمود و اقلام کوچک و بزرگ را در آنها نگهداری نمود.

با توجه به نحوه طراحی و اختصاص دادن ردیف ها و طبقات مختلف و جدا از هم، قفسه های ریلی متحرک چند منظوره را می توان کدگذاری نمود تا نه تنها دسترسی به اقلام هر ردیف آسان باشد، بلکه انبار گردانی نیز کاملا مکانیزه انجام شود. از جمله کاربردهای این قفسه ها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

https://industrial-switchboards.blog.ir/1400/12/22/%D8%AA%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

چیدمان قفسه ها و زونکن های اداری در واحدهای بایگانی

چدمان کارتن وسایل مختلف سازمان ها و ادارات و شرکت های بزرگ و کوچک و کد گذاری هر یک

چیدمان اقلام مختلف از قبیل لباس، کیفی و کفش در فروشگاه ها و مغازه های بزرگ و کوچک

  • ۰۰/۱۲/۲۲
  • ماکان غیوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی