تابلو برق صنعتی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

هیدروژن پراکسید یک مایع بی رنگ، شفاف، کمی لزج با بوی خاص ضعیف و آمیختنی با آب به هر نسبت است.مقدار مولکولی آب اکسیژنه 34.02. است.آب اکسیژنه به شکل مایع بفروش می رسد. بیش ترین تراکم هیدروژن پراکسید به صورت تجاری موجود در جهان، 35 %، 50 %، 60 % و 70 درصد وزنی می باشد. آب اکسیژنه تقریبا در هر آشپزخانه ای وجود دارد اگر نه می توانید آن را از هر فروشگاهی خریداری کنید این یکی از بهترین و سودمندترین محصولاتی است که کاربردهای زیادی دارد، از پزشکی گرفته تا بهداشتی و تمیز کردن و ما در این بخش از سلامت نمناک به معرفی کاربردها و فواید آن در زمینه های مختلف خواهیم پرداخت.

توصیه های استفاده از آب اکسیژنه

در هنگام استفاده از آن باید مراقب بود که این ماده داخل چشم نرود. نباید از آب اکسیژنه بر روی پوست سالم استفاده کرد زیرا سلول های زنده را از بین می برد و موجب ایجاد سوختگی و تاول می شود.

کاربردهای مختلف آب اکسیژنه

هیدروژن پراکسید از دو مولکول هیدروژن و دو مولکول اکسیژن تشکیل شده است. قابلیت حل شدن در آب را دارد. آب اکسیژنه یک ماده بی رنگ است. در خمیردندان هایی که به عنوان سفیدکننده در بازار تولید می شوند این ماده وجود دارد. سازمان غذا و داروی آمریکا وجود مقدار کمی از این ماده را در محصولات آرایشی-بهداشتی از نظر سلامت تایید می کند. این محصول بسیار ارزشمند همیشه در جعبه کمک های اولیه پزشکی وجود دارد.

تقریبا برای پاکسازی و سفید کردن خیلی موارد از هیدروژن پراکسید استفاده می شود و ماده ای بسیار کاربردی است. حتی برای از بین بردن کپک و کثیفی ها در حمام و توالت می توان از آن استفاده کرد.

خاصیت شیمیایی آب اکسیژنه

آب اکسیژنه، مایع غیر قابل احتراق و منفجره خطرناک، یک عامل اکسید کننده قوی است که به شدت با مواد مختلف واکنش می دهد.آن می تواند به طور خودبخود به آب و اکسیژن تجزیه شود و با آب در هر نسبت مخلوط شود.

https://industrial-switchboards.blog.ir/1400/12/22/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%DA%86-MDF

واکنش آب اکسیژنه

اکسایش

ریکاوری

با تشکیل ترکیبات آلی و آب اکسیژنه

تجزیه اکسیژن و آب

به عنوان یک قاعده، مکانیزم تجزیه پیچیده است متشکل از بسیاری از واکنش ها است و به حضور مواد دیگر در سیستم بستگی دارد.

  • ۰۰/۱۲/۲۲
  • ماکان غیوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی