تابلو برق صنعتی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

 به منظور حفاظت تأسیسات روشنائی، برق صنعتی، سیم و کابل و ماشین آلات در برابر اضافه بار و جریان اتصال کوتاه از فیوز، کلید-فیوز و کلیدهای اتوماتیک استفاده می گردد. لیکن به لحاظ اینکه اولاً، فیوزها همیشه نمی توانند عمل حفاظت موضعی و سلکتیو را در انواع مختلف شبکه ها به طور کامل و بدون خطا انجام دهند و در ثانی به علت اینکه در شبکه سه فاز در مواقع ازدیاد جریان اغلب قطع سه فاز به طور همزمان لازم و ضروری است لذا نمی توان همیشه از فیوز و کلید  فیوز  استفاده کرد. انواع کلید اتوماتیک در این موارد مورد استفاده است.

در بعضی از شبکه های توزیع می بایست به محض برگشت جریان (ولتاژ) یا افت بیش از حد مجاز ولتاژ، مدار به طور خودکار قطع و آلارم های لازم ایجاد گردد. هم چنین در بعضی موارد ورود اتوماتیک یا دستی ژنراتور اضطراری یا ترانسفورماتور در شبکه توزیع جهت تداوم کار شبکه یا انجام تعمیرات دوره ای شبکه اجتناب ناپذیر خواهد بود. در چنین حالاتی فقط می توان از انواع کلید اتوماتیک استفاده کرد.

کلید کمپکت اشنایدر

کلید اتوماتیک جزء تجهیزاتی می باشد که وظیفه آن حفاظت از سیستم‌های برقی مانند سیم و کابل‌های مدار، دستگاه‌های صنعتی، مدارات روشنایی مراکز صنعتی و مسکونی در مقابل جریان اضافی و اتصال کوتاه است.

کلید های اتوماتیک جهت حفاظت تابلو در برابر آتش سوزی و به منظور بالا بردن امنیت تجهیزات داخل تابلو برق از این کلیدها استفاده می شود. کلیدهای اتوماتیک کمپکت از رنج ۱۶ الی ۱۶۰۰ آمپر ساخته و روانه بازار می شوند.

کلیدهای فشار ضعیف

همانطور که گفتیم کلید های فشار ضعیف برای قطع و وصل مدار با جریان های پایین و در تابلوهای صنعتی کاربرد دارد. از انواع کلیدهای فشار ضعیف می توان به کلیدهای زیر اشاره کرد:

کلیدهای اتوماتیک کمپکت (M.C.C.B: Moulded case circuit breaker)

کلیدهای اتوماتیک هوایی (A.C.B: Air circuit breaker)

کلیدهای مینیاتوری (MCB: Miniature circuit breaker)

کلیدهای محافظ موتور (M.P.C.B: Motor protection circuit breaker)

کلیدهای محافظ جان (R.C.C.B: Residual current circuit breaker)

بیش ترین توسعه ای که روی کلیدهای فشار ضعیف انجام می دهند روی خاصیت محدود کنندگی جریان است که هرچه این خاصیت بیش تر شود کلید گران تر می شود. این خاصیت به زمان قطع کلید بستگی دارد.اغلب در کاتالوگ کلیدهای فشار ضعیف دو مشخصه فنی به نام های Icu و Ics وجود دارند که دانستن مفهوم آن ها در انتخاب کلید مهم است.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مناسبی در خصوص کلید کمپکت اشنایدر در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

  • ۰۰/۱۲/۲۲
  • ماکان غیوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی